Люди спілкуються усюди і завжди. Вміння виражати свої думки словами є тим, що відрізняє нас від інших земних істот, комунікація є нашою найбільшою силою. Згадаймо лише легенду про Вавилонську вежу і що відбувається, коли народи втрачають здатність спілкуватися. Як дізнатися, що таке комунікація і як зрозуміти, що вона ефективна; як навчитися за допомогою спілкування налагоджувати зв’язки у різних сферах свого життя?
Ці питання докладно обговорювали на тренінгу в рамках проєкту «Розвиток мережі фасилітаторів груп психологічного ресурсування на базі локальних ОГС і волонтерських груп в громадах Дніпропетровської області».
Тренерка проєкту Наталя Стаднічук надала декілька порад, щодо як легко та ефективно вести комунікації у будь-якому середовищі (перемовини, онлайн спілкування тощо).
Просіть зворотного зв’язку
Це дуже важливий крок для розвитку комунікаційних навичок – брати фідбек від колег, друзів і знайомих. Лише так можна чітко дізнатися, як нас сприймають люди, як ми доносимо свої думки, як ми відповідаємо на повідомлення тощо.
Зворотний зв’язок – дзеркало, яке допомагає стати кращим.
Слідкуйте за невербальним спілкуванням
Близько 65% спілкування є невербальним. Це мова тіла – міміка, жести, постава й рухи. Перше враження про співрозмовника ми дістаємо саме через невербальний контакт.
Тіло завжди дає сигнали, завдяки яким можна визначити стан людини: вона нервується, некомфортно почувається, є зляканою чи потребує підтримки.
Уважно спостерігайте за своїми почуттями, коли ви спілкуєтеся з кимось. Наприклад, ви помітили, що під час стресової ситуації ви не дивитесь в очі співрозмовнику.
Наступного разу сконцентруйтеся на цьому та встановіть зоровий контакт.
Розвивайте емпатію
Спілкування – це завжди про контакт з обох боків, про розуміння одне одного не тільки на словах, а й на рівні почуттів.
Саме тому слід розвивати емпатію. Це здатність розуміти почуття іншої людини, співчувати та перейматися.
Емпатія робить співрозмовників ближчими, налагоджує тісний контакт, підвищує довіру. Розвиваючи цю сторону, ви зможете тонше розпізнавати стан людей, їхні думки та подальші дії.
Читайте книжки
Марк Лівін «Сторітелінг для очей вух і серця»;
Джеймс Борг «Мистецтво говорити»;
Гевін Кеннеді «Домовлятися завжди. Як досягати максимуму в будь-яких перемовинах».
Практикуйте
Будь-яка навичка розвивається завдяки практиці. Все просто: хочете навчитися ефективної комунікації – більше спілкуйтеся. З клієнтами, колегами, друзями. Існують ігри, які допомагають розвивати навички спілкування в компанії близьких людей.
Успішні комунікатори вміють слухати, фокусуватися на розмові та ставити доречні запитання.
Такий висновок першого дня тренінгу – вміти усвідомлено спілкуватися – це означає вміти жити.
Реалізація проєкту стала можливою завдяки підтримки Канадського Фонду Місцевих Ініціатив та Посольства Канади в Україні Embassy of Canada to Ukraine.

Написати коментар

41/5000 Ваша електронна адреса не буде опублікована.